luni, 20 ianuarie 2014

TORT CU NUCA / WALNUT CAKE

Imi place foarte mult nuca si dulciurile cu nuca. Am gasit aceasta reteta pe site-ul GoodFood.ro - Tort cu nuca, am salvat-o de ceva vreme si in sfarsit am facut-o si eu! Este o reteta simpla, dar destul de migaloasa - ia mult timp; dar merita - e delicioasa!






























Ingrediente:

3 BLATURI COAPTE SEPARAT, PENTRU FIECARE DINTRE ELE:
3 oua, putina sare, 1/2 plic zahar vanilat (sau cateva picaturi de esenta de vanilie), 3 linguri de zahar, 1/2 plic praf de copt, 1 lingura de cacao, 1 lingura de faina, 1 lingura de pesmet, 1 lingura de nuci macinate;

CREMA
250g nuci macinate, 100ml lapte, 1 plic zahar vanilat, 275-300g unt la temperatura camerei, 180-200g zahar pudra, 1 lingura cacao, 2 linguri pline de crema de ciocolata (eu am folosit Nutella)

Facultativ se poate insiropa - pentru SIROP
3 linguri de zahar, 150ml apa, 50ml rom si 1 lingurita de esenta de portocale.

Dificultate: mica

Timp de preparare: 2-3 ore

Mod de preparare

BLAT
Blaturile se prepara si se coc pe rand. In reteta originala se folosea o forma de tort cu diametrul de 24 de cm. Eu nu am o astfel de forma si am folosit una de 26 de cm, tortul si blaturile au iesit bune dar nu foarte groase. As recomanda o forma de 24cm, totusi pentru ca s-ar dezlipi hartia mai usor de blat, banuiesc.

Intr-un castronel se pun ingredientele uscate: 1 lingura de faina, 1 lingura de pesmet, 1 lingura de nuci macinate, 1 lingura de cacao si 1/2 plic de praf de copt. Se amesteca si se lasa deoparte.



Se separa ouale. Cele 3 albusuri se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul, zaharul vanilat si galbenusurile, batandu-se in continuare cu mixerul la viteza maxima. Apoi se adauga usor o parte din amestecul de faina, amestecandu-se usor cu un tel de jos in sus. Se toarna amestecul intr-o forma de tort unsa cu grasime si tapetata cu faina si avand o hartie de copt pe fund. Se coace in cuptorul preincalzit la 180-200 grade C (la nivelul 3, 4) circa 20 de minute sau pana scobitoarea introdusa in mijloc iese curata. Se pune cu tot cu hartie de copt pe un gratar si se lasa sa se raceasca macar putin pana se poate dezlipi cu grija hartia.



In aceeasi forma de tort (nu trebuie sa o spalati) se pune o noua hartie de copt si se mai coace inca un blat identic cu cel de mai sus si apoi, schimband iar doar hartia de copt, inca unul. Intre timp se poate prepara crema

CREMA

100 ml lapte se incalzeste cu 1 plic de zahar vanilat. Cand laptele e fierbinte se amesteca cu nuca macinata. Apoi se lasa sa se raceasca. (Asta puteti face imediat dupa ce ati introdus primul blat in cuptor pentru a se raci pana sunt gata si celelalte blaturi).



Untul moale se bate cu mixerul cu zaharul pudra pana se incorporeaza. Se adauga pe rand cele doua linguri de crema de ciocolata (Nutella) si apoi lingura de cacao. La final se pune tot cate o lingura din amestecul de nuca.

SIROP (facultativ)
(Eu nu am pus sirop deoarece blaturile sunt foarte foarte pufoase si fiind si destul de subtirele mi s-a parut ca nu mai este nevoie. )
Topiti pe foc 3 linguri de zahar, adaugati 150 ml de apa si amestecati pe foc pana se topeste zaharul. Adaugati romul si eventual esenta de portocale. Insiropati blaturile cu siropul caldut si lasati apoi la racit inainte de a umple cu crema.




Se pune crema intre blaturi si deasupra, eventual si pe margini. Se orneaza deasupra cu ciocolata cu lapte rasa mare si cu nuci, iar pe margini (daca puneti crema si acolo) cu nuci taiate mari si prajite usor sau alune. Se poate servi imediat sau se lasa la frigider 3-4 ore.






Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu