luni, 4 februarie 2013

PAPANASI FIERTI/BOILED CHEESE DUMPLINGS

Niciodata vorba "Practice makes perfect" nu mi s-a potrivit mai mult ca la papanasii fierti. Am avut multe incercari in final reusite si la alte retete - lapte de pasare, clatite, dar parca acum inteleg expresia cu-adevarat. Pentru prietenele mele pofticioase de pe Facebook, iata reteta de papanasi pe care am primit-o de la vecina mea Simona.






























Ingrediente:
500g branza de vaci
8 linguri de gris
2-3 linguri de zahar
1 plic zahar vanilinat
3 oua
pesmet prajit in ulei sau unt si zahar pentru servit (sau dulceata si smantana)

Timp de preparare: 40'

Dificultate: scazuta

Mod de preparare:


Branza se pune la scurs intr-o strecuratoare cel putin 20' si apoi se pune intr-un castron cu grisul, zaharul, zaharul vanilinat si galbenusurile. Se amesteca bine cu mana.




Albsurile se bat spuma tare cu un varf de cutit de sare si se adauga amestecului, amestecand tot cu mana.



Dupa ce e gata aluatul, se pune apa la fiert cu 1 lingurita de sare intr-o oala mai mare (aluatul trebuie sa stea si de aceea se pune apa la fiert abia cand e gata). Cand clocoteste apa, se pun cu lingura papanasii (cat lingura) sau se modeleaza usor in mana - eu iau cu lingura inmuiata in apa fierbinte si ii aranjez putin si cu mana. Se reduce focul. Din momentul in care papanasii se ridica la suprafata, se fierb 10 minute la foc moderat. Eu fierb papanasii in doua ture ca sa nu fie prea inghesuiti si sa se fiarba la fel.





Cat timp se fierb papanasii, se pune ulei sau unt intr-o tigaie. Se incalzeste si se adauga pesmet din belsug. Se opreste focul atunci cand pesmetul incepe sa se prajeasca si isi schimba culoarea.





Jumatate de pesmet se scoate pe o farfurie si cand e rece se amesteca cu putin zahar. Papanasii se scot pe rand (cate 6-8, cati incap pe farfurie) peste pesmet, se lasa cateva minute si apoi se tavalesc prin amestec si se scot intr-un castron. Cand am terminat, papanasii se acopera cu pesmetul ramas si zahar. Se servesc calzi cu extra zahar pentru cine doreste.





Se pot scoate si direct in castron si atunci se servesc cu smantana si gem sau smantana si zahar, dupa gust.



Pofta buna!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu